Giant Multıloculer Spermatocele Mımıckıng Hydrocele: A Case Report [Acta Oncol Tur.]
Acta Oncol Tur.. 2018; 51(2): 263-264 | DOI: 10.5505/aot.2018.49389

Giant Multıloculer Spermatocele Mımıckıng Hydrocele: A Case Report

Dr. Abdurrahman Yurtaslan Oncology Traning And Research Hospital, Urology, Ankara

Spermatoceles are usually asymptomatic and often found incidentally during physical examination. We aimed to present a case of giant spermatocele that mimicked a hydrocele. 79-year-old male patient complaint with right scrotal swelling and intermittent scrotal pain for several years was admitted to our clinic. A hard mass was detected in the right scrotum about 10-15 cm in size with palpation. With the scrotal color Doppler ultrasonography, fluid-filled cystic mass was detected, approximately 123x78 mm in size, in the right scrotum. The right scrotal exploration was done and approximately 12x6 cm size spermatocele was extracted.

Keywords: Giant multıloculer spermatocele, hydrocele, scrotal exploration

Hidroseli Taklit Eden Dev Multiloküler Spermatosel: Olgu Sunumu

Dr. Abdurrahman Yurtaslan Onkoloji Eğitim Ve Araştırma Hastanesi, Üroloji, Ankara

Spermatoseller genellikle asemptomatiktir ve sıklıkla fizik muayene sırasında insidental olarak saptanırlar. Burada hidroseli taklit eden dev multiloküler spermatosel olgusunu sunmayı amaçladık. 79 yaşında erkek hasta birkaç yıldır var olan sol skrotal şişlik, ara ara olan skrotal ağrı şikayetleriyle kliniğimize başvurdu. Palpasyonda sağ skrotumda yaklaşık 10-15 cm boyutlarında sert kitle tespit edildi. Yapılan skrotal renkli Doppler ultrasonografide sağ skrotumda içi sıvı dolu yaklaşık 123x78 mm boyutlarında kistik kitle tespit edildi. Sağ skrotal eksplorasyon yapıldı ve sağ skrotumdan yaklaşık 12x6 cm boyutlarında spermatosel çıkarıldı.

Anahtar Kelimeler: Dev multilokuler spermatosel, hidrosel, skrotal eksplorasyon

Rıdvan Özbek, Eşref Oğuz Güven, Halil Çağrı Aybal, Murat Beyatlı, Mehmet Duvarcı, Halil Başar. Giant Multıloculer Spermatocele Mımıckıng Hydrocele: A Case Report. Acta Oncol Tur.. 2018; 51(2): 263-264

Corresponding Author: Rıdvan Özbek, Türkiye